Hotel butikowy to mały, kameralny hotel, utrzymany w stylowym wystroju z osobistym akcentem. Ma niepowtarzalny charakter i wyróżnia się na tle innych obiektów hotelowych. Jest wierny swojemu dziedzictwu, zapewnia gościom doskonałą i bardzo spersonalizowaną obsługę i jest zazwyczaj położony w modnej, zazwyczaj miejskiej lokalizacji.

Termin ten był początkowo używany w USA i Wielkiej Brytanii. Podczas gdy pierwsze hotele butikowe zostały otwarte w Londynie i San Francisco w 1981 r., termin „butik” narodził się w 1984 r., kiedy Ian Schrager i jego partner biznesowy Steve Rubell otworzyli hotel Morgans w Nowym Jorku, porównując go do „butiku”.

Poznaj ciekawe hotele butikowe – nocleg24h.pl/c-hotel/butikowe

Chociaż nie jest to konkretna kategoria hotelu, hotel butikowy można zdefiniować przez jego cechy:

  • Rozmiar: Mały i kompaktowy z 10 do 100 pokojami, z poczuciem intymności i prywatności
  • Indywidualność: Musi być wyjątkowa z osobowością.
  • Design: Architektura i wystrój wnętrz są wyjątkowe i ekskluzywne. Wystrój, estetyka i dbałość o szczegóły, często motyw przewodni, są typowe dla hotelu butikowego.
  • Charakter: Ma niezależnego ducha – modny, atrakcyjny i niebanalny.
  • Lokalizacja: Zwykle znajduje się w najbardziej modnych i atrakcyjnych obszarach miejskich. W modnych, tętniących życiem, rozwijających się miejscach lub w ekskluzywnych dzielnicach mieszkaniowych.
  • Kultura: Zgodnie ze swoim dziedzictwem celebrują lokalny smak.
  • Obsługa: Wyjątkowa i wysoce spersonalizowana obsługa ma kluczowe znaczenie dla hoteli butikowych.
  • Gastronomia: modna, modna i lokalna. Wysokiej jakości, autentyczna kuchnia
  • Klientela: jest indywidualna i modna jak same hotele. Od wyżu demograficznego po milenialsów. Są eleganckie, modne i szykowne.
5/5 - (1 vote)